I dette forløb skal I lave jeres eget rejsebureau. I skal skræddersy en rejse til en bestemt målgruppe. Hvor rejsen går hen og hvem den er til, er op til jer!
I skal lave et budget for jeres virksomhed, hvor I både har øje for at jeres virksomhed har omkostninger samt at I skal sælge jeres rejse til en fair pris. Når I har fastsat en pris på jeres rejse på baggrund af jeres budget, skal I markedsføre jeres rejse og målrette den netop jeres målgruppe, således at jeres rejsebureau kan blomstre.
Optimalt skal I arbejde på tværs af fagene matematik, samfundsfag og dansk i forløbet. I kan også vælge at dele det op, så Iblot at arbejde med det dansk- og samfundsfaglige i materialet på et tidspunkt og med matematikken på et senere tidspunkt.
Formålet er, at eleverne får indblik i, hvordan man arbejder med fagene afsætning, virksomhedsøkonomi og dansk på Aarhus Business College.
Læringsmål og kvalitetskriterier
I forløbet Bon Voyage - sælg jeres rejse skal I lære om:
Tegn på læring i forløbet Bon Voyage kan fx være:
Tilrettelæggelse af forløbet:
Forløbet består af fem kapitler og tager ca. 12 lektioner. Det er tænkt som et forløb, hvor faglærerne kører parløb i normalt skema. Det er også muligt at udvælge enkelte kapitler, der kan indgå i allerede planlagte forløb.
Der er ingen forberedelse for eleverne.
Der er lærervejledning, som man med fordel skal læse igennem, så man kender til opgaver, segmenteringsmodellen Gallupkompasset samt AIDA modellen.
Forløbet kan med fordel lægge sig op af brobygning eller praktikforløb. Dette vil også lægge op til at vise sammenhæng og forståelse af, hvad erhvervsskolerne tilbyder.
I dette forløb arbejder man på tværs af fagene matematik, samfundsfag og dansk. Man kan også vælge blot at arbejde med det dansk- og samfundsfaglige i materialet.
Formålet er, at eleverne får indblik i, hvordan man arbejder med fagene afsætning, virksomhedsøkonomi og dansk på Aarhus Business College.
I forløbet skal klassen lave deres eget rejsebureau. De skal skræddersy en rejse til en bestemt målgruppe. Hvor rejsen går hen og hvem den er til, er op til jer. I skal lave et budget for jeres virksomhed, hvor I både har øje for, at jeres virksomhed har omkostninger, samt at I skal sælge jeres rejse til en fair pris.
Når I har fastsat en pris på jeres rejse på baggrund af jeres budget, skal I markedsføre jeres rejse og målrette den til netop jeres målgruppe, således at jeres rejsebureau kan blomstre.
Tidsramme:
Kapitel 1: Afsætning Fastsættelse af målgruppe: 2 lektioner
Kapitel 2: Indtægter og omkostninger: 2 lektioner
Kapitel 3: Virksomhedsbudget: 2 lektioner
Kapitel 4: Fastsættelse af pris: 1 lektion
Kapitel 5: Markedsføring: 2-5 lektioner
Bon Voyage - Sælg din rejse
I Bon Voyage skal I skræddersy en rejse til en bestemt målgruppe.
Hvor rejsen går hen og hvem den er til, er op til jer.
Klassetrin: 7., 8. og 9.
Fag;